THE ROLE AND CONTRIBUTIONS OF SOCIOLOGICAL INSTITUTIONAL THEORY TO THE SOCIO-TECHNICAL APPROACH TO INNOVATION THEORY

Autores

  • Andriele De Prá Carvalho UTFPR
  • Sieglinde Kindl da Cunha Universidade Positivo
  • Luciano Ferreira Lima Unicentro
  • Danielle Denes Carstens Universidade Positivo

Palavras-chave:

Institutional theory, Innovation theory, Socio-technical approach

Resumo

This study seeks to broaden the analytical scope of the socio-technical approach to innovation theory through the incorporation of a few theoretical constructs from sociological institutional theory. This work is relevant due to its linking of these two theories which have points in common in the explanation of the variables and phenomena that they study, such as the possibility that innovation is diffused through the institutional bases and legitimacy of Institutional Theory, as well as the fact that the relationships between system actors can influence these results. This study uses a narrative literature review to compare these two theories and presents a significant result in applying contributions from institutional theory to the theory of innovation.

Downloads

Os dados de download ainda não estão disponíveis.

Biografia do Autor

  • Andriele De Prá Carvalho, UTFPR
    Bacharel em Administração pela UTFPR, Pós Graduada em Gestão de Negócios pela UNIOESTE e Mestre em Engenharia da Produção pela UTFPR e Doutoranda em Administração pela Universidade Positivo
  • Sieglinde Kindl da Cunha, Universidade Positivo
    Professora da pós Graduação em Administração da Universidade Positivo
  • Luciano Ferreira Lima, Unicentro
    Professor da Unicentro e doutorando em Administração na Universidade Positivo
  • Danielle Denes Carstens, Universidade Positivo
    Doutorando em Administração na Universidade Positivo

Downloads

Publicado

2017-08-01

Edição

Seção

Artigos

Como Citar

THE ROLE AND CONTRIBUTIONS OF SOCIOLOGICAL INSTITUTIONAL THEORY TO THE SOCIO-TECHNICAL APPROACH TO INNOVATION THEORY. (2017). INMR - Innovation & Management Review, 14(3), 250-259. https://revistas.usp.br/rai/article/view/115936