The School Library as a Human Rights Issue

Authors

  • José Fernando Modesto da Silva Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Biblioteconomia
  • Ivan Siqueira Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Biblioteconomia.

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-5894.berev.2014.106603

Keywords:

School Library, Human Rights, Education, Children, Teenager.

Abstract

This paper discusses the fundamentals of the school library and its social role in the society in the XXI century, based on the understanding that the school library can be an effective educational and informational tool in the education of children and youth, may provide important insights for the development of the teaching of educators and students. Given its relevance and possibilities for action in education and training in promoting democratic values of current, it is suggested that the school library is seen as a prominent topic of "Human Rights". In the conclusion it is suggested that professional bodies representing the proposition document contemplating the inclusion of "school library" as an area of promotion and development of human rights of children, adolescents and young people, in line with the precepts of international and national legislation on rights of children and adolescents.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • José Fernando Modesto da Silva, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Biblioteconomia
    Professor do Curso de Biblioteconomia e Documentação na Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo – ECA/USP. Pesquisador vinculado ao Centro de Pesquisa e Tecnologia em Produção Científica da ECA/USP.
  • Ivan Siqueira, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Biblioteconomia.
    Professor do Curso de Biblioteconomia e Documentação da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo – ECA/USP. Pesquisador, leciona a disciplina “Information Literacy: saberes do século XXI” no Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da ECA/USP.

Published

2014-09-29

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Silva, J. F. M. da, & Siqueira, I. (2014). The School Library as a Human Rights Issue. Biblioteca Escolar Em Revista, 3(1), 38-50. https://doi.org/10.11606/issn.2238-5894.berev.2014.106603