Heritage education and construction of identities: dialogs, dilemmas and interface
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp133-148Keywords:
Heritage cultural, Social memory, Heritage educationAbstract
The article seeks to sketch a critical view on the process of constitution of cultural heritage and its relationship with educational processes based on cultural heritage, especially in works involving communities. From authors
who consider cultural heritage and memory as a category of thought, it outlines the dilemmas, conflicts and power games that involve the formation of heritage and collective memories and how this process must be considered in the perspective of heritage education.
Downloads
Downloads
Published
2019-08-30
Issue
Section
Cultural Heritage
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Tolentino, Átila B. (2019). Heritage education and construction of identities: dialogs, dilemmas and interface. Revista CPC, 14(27esp), 133-148. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp133-148