From classic to moderno: Citizen Kane and the modernizations of cinematographic language

Authors

  • Igor Cerqueira Cordeiro Universidade Federal da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1982-1689.anagrama.2022.200301

Keywords:

cinema, cinematographic language, filmic narrative, Citizen Kane

Abstract

This article aims to present a brief study on the modernization of cinematographic language from the film Citizen Kane (1941), made by director Orson Welles. It seeks to analyze how he combines the elements of filmic expression to promote profound changes in relation to the dramaturgical and aesthetic conventions of classic Hollywood cinema, thus laying the foundations for the emergence of modern cinema.

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Author Biography

  • Igor Cerqueira Cordeiro, Universidade Federal da Bahia

    Estudante de graduação 6º semestre do Curso de Comunicação / Jornalismo da Universidade Federal da Bahia (UFBA) e graduado em Comunicação Social com habilitação em Relações Públicas pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB). E-mail: igorcrd@hotmail.com.

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Published

2022-12-22

How to Cite

Cordeiro, I. C. (2022). From classic to moderno: Citizen Kane and the modernizations of cinematographic language: . Anagrama, 16(2). https://doi.org/10.11606/issn.1982-1689.anagrama.2022.200301