Shards of a body that writes about the weight of the world: possible readings of Shattered Writing, by Mina Loy
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9133.v34i1pe239278Keywords:
Estilhaços, Gênero, Críticas de gêneroAbstract
Review of the book Shattered Writting – feminist manifesto, notes on existence and other writings (2020), by Mina Loy
Downloads
References
CONOVER, Roger. 2020. “Cronologia”. In Escritura Estilhaçada – manifesto feminista, notas sobre a existência e outros escritos, 49-51. São Paulo: edições 100/cabeças.
GALVÃO, Maíra Mendes. 2020. “Traduzindo Mina Loy”. In Escritura Estilhaçada – manifesto feminista, notas sobre a existência e outros escritos, 43-46. São Paulo: edições 100/cabeças.
LANIUS, Marcela. 2023. “Pregas ocultas, rugas escondidas: os Três momentos em Paris de Mina Loy.” Cadernos De Literatura Em Tradução, n. 26: 137-149. https://doi.org/10.11606/issn.2359-5388.i26p137-149.
LOY, Mina. 2020. Escritura Estilhaçada – manifesto feminista, notas sobre a existência e outros escritos. Tradução de Maíra Mendes Galvão. São Paulo: edições 100/cabeças.
PUGLIESE, Lucas Bento. 2017. “A escritura de Mina Loy entre figurações do feminino na virada do século.” Criação e Crítica, n. 19: 58-71. https://revistas.usp.br/criacaoecritica/article/view/133680/136324.
SOUZA, Alexandre Barbosa de. 2020. “Nota biográfica”. In Escritura Estilhaçada – manifesto feminista, notas sobre a existência e outros escritos, 7. São Paulo: edições 100/cabeças.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Cadernos de Campo (São Paulo, 1991)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
I authorize Cadernos de Campo Journal of Anthropology to publish the work of my authorship/responsibility, as well as I take responsibility for the use of images, if accepted for publication.
I agree with this statement as an absolute expression of truth. On my behalf and on behalf of eventual co-authors I also take full responsibility for the material presented.
I attest to the unpublished nature of the work submitted