Atividades em sala de aula
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v26i1p222-227Abstract
O artigo tem como objetivo fazer a reflexão sobre os artigos propostos para a edição atual. Esta reflexão prioriza as concepções da Educomunicação presente nas matérias selecionadas.
Downloads
References
BACCEGA, Maria Aparecida. Comunicação/educação e a construção de nova variável. Comunicação & Educação, São Paulo, v. 14, n. 3, p. 19-28, 2009.
BRANDALISE, Roberta; ASSENCIO, Sandro. Contra a barbárie da incomunicação e pela construção de uma sociedade educativa. MATRIZes, São Paulo, v. 8, n. 2, p. 313-317, 2014. DOI: http://dx.doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v8i2p313-317.
MARTIN-BARBERO, Jesús. Desafios culturais da comunicação à educação. Comunicação & Educação, São Paulo, v. 181, p. 51-61, 2000.
MORIN, Edgar. A cabeça bem-feita: repensar a reforma, reformar o pensamento. 20. ed. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil, 2012.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Ruth Ribas Itacarambi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
I authorize the publication of the submitted article and soon the copyrights to the magazine, in the printed and electronic version, if it is approved after the evaluation of the reviewers.
I understand that readers may use this article without prior request, provided the source and authorship are mentioned. Readers are not authorized to use this article for reproduction, in whole or in part, for commercial purposes.