Studygram: os modos “instagramáveis” de ser estudante

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v27i2p88-104

Keywords:

Communication and consumption, subjectivity, modes of studying, Instagram, studygram

Abstract

This study discusses certain ways of being and presenting oneself as a student on social media. By analyzing the means of producing and sharing content among Instagram users, whose profiles are called “studygrams”, we try to understand calls for a subjectivity model, associated with the consumption of a particular way of studying and showing an exemplary student. Therefore, Roland Barthes’ precepts for studying images have inspired us (1982), as have the theoretical framework which mobilizes authors dedicated to communication and consumption studies.

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Author Biographies

  • Bianca S. Biadeni, Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)

    Doutoranda em Comunicação e Práticas de Consumo pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM). Pesquisadora integrante do Grupo CNPq de Subjetividade, Comunicação e Consumo (GRUSCCO).

  • Gisela G S Castro, Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)

    Docente titular do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Práticas de Consumo da ESPM. Coordenadora do GRUSCCO e do GT Comunicação, Consumo e Subjetividade do Congresso Internacional em Comunicação e Consumo (Comunicon).

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Published

2022-11-28

How to Cite

Biadeni, B. S., & Castro, G. G. S. . (2022). Studygram: os modos “instagramáveis” de ser estudante. Comunicação & Educação, 27(2), 88-104. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v27i2p88-104