Inovação ativa em jovens negros universitários: o trabalho crítico emancipatório na construção de identidades

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v27i2p125-139

Keywords:

Negitude, Communication, Youth, Empowerment, Innovation, Identity

Abstract

This study offers data from a research on how young Black university students constitute their notions of identity and citizenship in a mediatized society. Thus, it looks at the potential of critical emancipatory workshops as a methodological instrument to empower them and innovate research in communication, offering a structured script for the application of these workshops, the methodological route used in this research, and possibilities for evaluating its results. It describes the participants and the held workshops, working as a step-by-step guide which could help other researchers to adopt this proposal.

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Author Biographies

  • Thainá Rocha da Silva, Universidade São Judas/Unimonte

    Mestre em Comunicação pelo Programa de Mestrado Profissional em Inovação na Comunicação de Interesse Público. Docente na Universidade São Judas/Unimonte.

  • Priscila Ferreira Perazzo, Universidade Municipal de são Caetano do Sul (USCS)

    Docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da USCS. Coordenadora do Laboratório Hipermídias/USCS. Lider do Grupo Memórias do ABC/USCS.

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Published

2022-11-28

How to Cite

Silva, T. R. da ., & Perazzo, P. F. (2022). Inovação ativa em jovens negros universitários: o trabalho crítico emancipatório na construção de identidades. Comunicação & Educação, 27(2), 125-139. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v27i2p125-139