Classroom activities
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v27i1p215-222Abstract
Downloads
References
BARBOSA, Alexandre; RAMOS, Paulo; VIELA, Túlio; VERGUEIRO, Waldomiro (org.). Como usar as histórias em quadrinhos na sala de aula. 4. ed. São Paulo: Contexto, 2018.
BRASIL. Ministério da Educação. Diretrizes curriculares nacionais para o ensino médio. Brasília, DF: Ministério da Educação, 2011. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/docman/maio-2011-pdf/8016-pceb005-11. Acesso em: 20 abr. 2022.
CITELLI, Adilson (org.). Comunicação e educação: os desafios da aceleração social do tempo. São Paulo: Paulinas, 2017.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 1996, p. 64.
FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. 17. ed. Rio de Janeiro: Paz e Terra, 1987.
MARTÍN-BARBERO, Jesús. Diversidade em convergência. MATRIZes, v. 8, n. 3, p. 15-33, 2014. NOVO ensino médio começa a ser implementado gradualmente a partir de 2022. Governo do Brasil, Brasília, DF, 14 jul. 2021. Disponível em: https://www.gov.br/pt-br/noticias/educacao-e-pesquisa/2021/07/novo-ensino-medio-comeca-a-ser-implementado-gradualmente-a-partir-de-2022. Acesso em: 20 abr. 2022.
SCHÖN, Donald. Educando o profissional reflexivo: um novo design para o ensino e a aprendizagem. Porto Alegre: Artmed, 2000. SOARES, Renato. O que é podcast? Escola Educação, [s. l.], 2 set. 2019. Disponível em: https://escolaeducacao.com.br/o-que-e-podcast/. Acesso em: 20 abr. 2022
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ruth Ribas Itacarambi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
I authorize the publication of the submitted article and soon the copyrights to the magazine, in the printed and electronic version, if it is approved after the evaluation of the reviewers.
I understand that readers may use this article without prior request, provided the source and authorship are mentioned. Readers are not authorized to use this article for reproduction, in whole or in part, for commercial purposes.