Estratégias de resistência à mídia hegemônica

Authors

  • Adílson Odair Citelli Universidade de São Paulo / Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v10i1p71-73

Keywords:

media, contra-hegemony, communication, resistance strategy, audience

Abstract

This article proposes a reflection on the book Mídia radical. Rebeldia nas comunicações e movimentos sociais (Radical Media. Rebellious Communication and Social Movements), by John D. H. Downing, who investigates the occurrences and ways of media manifestations that break or put under suspicion official engines of communication. Written in simple language and without academic mannerism, the book shows that, when a radical media (contra-hegemony) is proposed, it is being processed as an act of redefinition and reorientation of communicative processes. It is an important contribution to avoid the temptation of reducing the term communication to the sense that is dominantly used in media companies. 

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Author Biography

  • Adílson Odair Citelli, Universidade de São Paulo / Escola de Comunicações e Artes
    Professor Livre-Docente no Departamento de Comunicações e Artes da ECA-USP. Chefe do Departamento de Comunicações e ArtesE-mail: citelli@uol.com.br

Published

2005-04-30

How to Cite

Citelli, A. O. (2005). Estratégias de resistência à mídia hegemônica. Comunicação & Educação, 10(1), 71-73. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v10i1p71-73