Building a new imaginary space of publicity in century turn over

Authors

  • Maria Helena Steffens de Castro Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v14i1p43-52

Keywords:

communication, education, publicity, documents collection, history.

Abstract

The article proposes a reflection to the use of documents of public or particular collections to make academic research works. The lowner institutions and the users manifest conscience of the importance of those documents for the revision of the history in
the field of communication and education. The researched data indicate the formation of a critical reader, that it is capable to relate the publicity as fixer of knowledge in several areas of the society.

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Author Biography

  • Maria Helena Steffens de Castro, Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul
    Doutora em Letras pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul – PUC-RS, onde é professora do Curso de Comunicação Social e do Programa de Pós-Graduação da Faculdade de Comunicação Social nas Disciplinas de Métodos de Pesquisa em Comunicação e Comunicação e Configurações Discursivas nas Instituições.

Published

2009-04-30

How to Cite

Castro, M. H. S. de. (2009). Building a new imaginary space of publicity in century turn over. Comunicação & Educação, 14(1), 43-52. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v14i1p43-52