Cooperative perspectives between academy and conservators in environmental characterisation for the conservation of cultural heritage
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v0i23p245-273Keywords:
Preventive Conservation, Environmental Control, Sustainability of Tangible Cultural HeritageAbstract
The present paper aims to reflect on the subject of environmental characterisation as an indispensable tool for the preventive conservation of tangible cultural heritage, taking into account the role of academy in the process of introduction or consolidation of such practices in institutions devoted to the preservation of collections. In particular, exemplary experiences arisen within the University of São Paulo (Brazil) will be presented. These encompass cases of research and development of innovative solutions as well as actions directed to the training of conservators and the dissemination of technical scientific knowledge.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-08-09
Issue
Section
Dossiê
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Cavicchioli, A. (2017). Cooperative perspectives between academy and conservators in environmental characterisation for the conservation of cultural heritage. Revista CPC, 23, 245-273. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v0i23p245-273