Heritage education and construction of identities: dialogs, dilemmas and interface

Authors

  • Átila Bezerra Tolentino Ministério da Economia, João Pessoa, Paraíba, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp133-148

Keywords:

Heritage cultural, Social memory, Heritage education

Abstract

The article seeks to sketch a critical view on the process of constitution of cultural heritage and its relationship with educational processes based on cultural heritage, especially in works involving communities. From authors
who consider cultural heritage and memory as a category of thought, it outlines the dilemmas, conflicts and power games that involve the formation of heritage and collective memories and how this process must be considered in the perspective of heritage education.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Átila Bezerra Tolentino, Ministério da Economia, João Pessoa, Paraíba, Brasil

    Licenciado em Letras e especializado em Gestão de Políticas Públicas de Cultura pela Universidade de Brasília. Mestre em Sociologia pela Universidade Federal da Paraíba. Especialista em Políticas Públicas e Gestão Governamentalno Ministério da Economia. Atuou junto ao Instituto do Patrimônio Histórico e Artístico Nacional, no período de 2004 a 2018, onde coordenou as ações da Casa do Patrimônio da Paraíba, projeto de 
    educação patrimonial vinculado à Superintendência do Iphan nesse estado.

Published

2019-08-30

How to Cite

Tolentino, Átila B. (2019). Heritage education and construction of identities: dialogs, dilemmas and interface. Revista CPC, 14(27esp), 133-148. https://doi.org/10.11606/issn.1980-4466.v14i27espp133-148