Discursive memory and place of speech in television advertisements of the PMDB

Authors

  • Luiz Ademir de Oliveira Universidade Federal de São João del-Rei e Universidade Federal de Juiz de Fora
  • Vinicius Borges Gomes Universidade Federal de Juiz de Fora
  • Fernando de Resende Chaves Universidade Federal de Juiz de Fora

DOI:

https://doi.org/10.11606/extraprensa2017.117589

Keywords:

Politic communications, PMDB, Discursive memory.

Abstract

The article analyses the Party Programs Free of the PMDB in national TV network in 2015 and 2016. Search up understand how the politic advertising triggers the elements on the voter discursive memory for product feelings effects and construct a speech place of the PMDB, whats is ambivalent in the start, but is opposition with the develop of political crisis. The party speech in accountability tone about the ministries occupied for him, but mark his difference and critizes position in relationship of government, as in 2016 was accept the impeachment process of the president Dilma Rousseff. The advertising used of the discursive memory around the PMDB – the conciliation, be for legitimize her speech place ambiguous and decussate, be for justify the protagonism and the capacity of unify and pacify the country.

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Author Biographies

  • Luiz Ademir de Oliveira, Universidade Federal de São João del-Rei e Universidade Federal de Juiz de Fora
    Mestre em Comunicação Social (UFMG). Mestre e Doutor em Ciência Política (IUPERJ). Docente do Curso de Comunicação Social da UFSJ e do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social (PPGCOM) da UFJF.
  • Vinicius Borges Gomes, Universidade Federal de Juiz de Fora
    Mestrando em Comunicação Social no Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social (PPGCOM) da UFJF.
  • Fernando de Resende Chaves, Universidade Federal de Juiz de Fora
    Mestrando em Comunicação Social no Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social (PPGCOM) da UFJF.

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Published

2017-07-26

How to Cite

Oliveira, L. A. de, Gomes, V. B., & Chaves, F. de R. (2017). Discursive memory and place of speech in television advertisements of the PMDB. Revista Extraprensa, 10(2), 45-62. https://doi.org/10.11606/extraprensa2017.117589