A sociedade contemporânea: a visão de Zygmunt Bauman

Authors

  • André Luiz Barbosa da Silva Pontíficia Universidade Católica de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/extraprensa2011.77237

Keywords:

Consumption, Post Modernity, Consumer Society

Abstract

The relationship between consumer and company around for a long time, and postmodernism, with the development of consumer culture this relationship takes on a new structured context of fluidity in the liquid, as proposed by Bauman (2008). Thus, in his "Life for Consumption" the sociologist Zygmunt Bauman describes a direct and consistent transition of society from producers to consumer society and the impacts of consumption in post modernity.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • André Luiz Barbosa da Silva, Pontíficia Universidade Católica de São Paulo
    Bacharel em administração de empresas pela Faculdade de Administração e Informática de Santa Rita do Sapucaí. É também mestrando em Estratégia e Inovação com ênfase em Marcas Sensoriais pela Pontifica Universidade Católica de São Paulo. Pesquisador junto aos GESC³ - Grupos de Estudos em Semiótica, Comunicação, Cultura e Consumo.

Published

2011-06-17

How to Cite

Silva, A. L. B. da. (2011). A sociedade contemporânea: a visão de Zygmunt Bauman. Revista Extraprensa, 4(2), 31-37. https://doi.org/10.11606/extraprensa2011.77237