As marcas identitárias de um jornal de rádio

Authors

  • Beatriz Trezzi Vieira Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/extraprensa2011.77243

Keywords:

Media, Radio, Radiojournalism, Discourse, Ideology

Abstract

As a communication activity, journalism is not only a means of transmiting news. Behind of – and amidst – the objectivity and impartiality discourse adopted by journalists, there lies, from the moment of selection of news to the final edition of a journalistic work, a considerable amount of opinion and subjectivity, both reflecting the ideology of those responsible for a news vehicle. Thorough the analysis of a daily radio news bulletin, this article seeks to understand how the journalistic discourse takes place in the medium radio; which features reveal the identity of this particular news bulletin; and which voices emerge from the discourse, or discourses, of this news program.

 

 

 

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Author Biography

  • Beatriz Trezzi Vieira, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Mestranda do Programa de Ciências da Comunicação da Escola de Comunicações e Artes (PPGCOM -ECA), da Universidade de São Paulo (USP). Jornalista graduada pela Faculdade Cásper Líbero, com  especialização em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas pela ECA-USP.

Published

2011-12-19

How to Cite

Vieira, B. T. (2011). As marcas identitárias de um jornal de rádio. Revista Extraprensa, 5(1), 43-54. https://doi.org/10.11606/extraprensa2011.77243