Hiroshima's pink flower in Ney Matogrosso's voice and body

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2594-9632.geoliterart.2020.157134

Keywords:

Ney Matogrosso, Performance, Rosa de Hiroshima

Abstract

The present work analyzes two of Ney Matogrosso 's performative montages, from the same song, "A rosa de Hiroshima", composed from the poem by Vinícius de Moraes. The artistic trajectory of Ney Matogrosso is approached from the construction of its autonomy as an artist in two moments: in the group Secos e Molhados and after his solo career, in the show Olhos de Farol, in the period of 1973 and 1999, moments in which he realizes his composition in performance of the poem "The Rose of Hiroshima". Particular traits of his artistic identity are observed in a dialogue between some theoretical prisms about the performance and the context of his two compositions, seeking to analyze the nuances of the movement of the body, and its influence in the re-signification of the poem, in each of the composite versions by the artist.

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Author Biographies

  • João Victor Medeiros Barbosa, Cesmac

    Graduado pela Faculdade de Direito de Maceió (FADIMA-CESMAC) em 2012. Pós-graduado em Direito Tributário em 2016, pela Faculdade Damásio de Jesus. Pós-graduado em Direito Constitucional Aplicado em 2018, pela Faculdade IBMEC São Paulo e Instituto Damásio de Jesus. Atualmente, Pós-graduando em Direito Público com ênfase em Gestão Pública, pelo Instituto Damásio de Jesus. Professor de Direitos Humanos e Direito do Trabalho. Advogado. Foi Membro da Comissão de Estudos Constitucionais da Ordem dos Advogados do Brasil seccional Alagoas, gestão 2016/2018. É Vice-Presidente da Comissão de Estudos Constitucionais da Ordem dos Advogado do Brasil seccional Alagoas, gestão 2019/2021.

  • Kamilla Maria Medeiros Barbosa, Universidade Federal de Alagoas

    Graduada em Letras - Português pela Universidade Federal de Alagoas em 2018. Foi membro, entre 2012 e 2014, do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação a Docência (PIBID/Letras/Capes/UFAL), que tem como objetivo promover a inserção dos estudantes da universidade no contexto das escolas públicas do Estado desde o início da sua formação acadêmica. 
Foi membro do Programa de Educação Tutorial (PET/Letras/Mec/UFAL), 2014 a 2016, que tem como objetivo formular estratégias de desenvolvimento e modernização do ensino superior no país, estimulando a fixação de valores que reforcem a cidadania e a consciência social de todos os participantes. Professora de Redação.

References

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Published

2020-10-15

Issue

Section

Artigos

How to Cite

Hiroshima’s pink flower in Ney Matogrosso’s voice and body. (2020). Revista Geografia Literatura E Arte, 2(1), 125-140. https://doi.org/10.11606/issn.2594-9632.geoliterart.2020.157134