Cantam pretos, dançam brancos: Coreografia da colonização em Nha Fala, de Flora Gomes

Authors

  • Fabiana Carelli Universidade de São Paulo;Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9826.literartes.2012.47168

Keywords:

Nha Fala, Flora Gomes, Guinea-Bissau, Cinema, Musical.

Abstract

This article aims to analyze the Guinean film Nha Fala according to its narrative (plot and function) and genre (musical commedy) aspects, searching for an interpretation of the problem of tradition both within the film and the Guinean contemporary culture. The title Nha Fala, in Guinean creole, means at the same time “my voice”, “my destiny”, “my life” and “my path”.

Author Biography

  • Fabiana Carelli, Universidade de São Paulo;Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas
    Professora Doutora da FFLCH-USP e pesquisadora da FAPESP. Projeto de pesquisa associado a esta publicação: A flor, a câmera, o tiro: cinema africano de língua portuguesa em perspectiva.

Published

2012-09-21

Issue

Section

Artigos

How to Cite

CARELLI, Fabiana. Cantam pretos, dançam brancos: Coreografia da colonização em Nha Fala, de Flora Gomes. Literartes, São Paulo, Brasil, n. 1, p. 1–21, 2012. DOI: 10.11606/issn.2316-9826.literartes.2012.47168. Disponível em: https://revistas.usp.br/literartes/article/view/47168.. Acesso em: 16 jul. 2024.