Olha a cocada! by Eloí Bocheco: Links about young readers and literary reading based on the studies of Michèle Petit
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9826.literartes.2015.96814Keywords:
Eloí Bocheco, Michèle Petit, adversity, readingAbstract
As the chapters of the book: Olha a cocada! written by Eloí Bocheco unfold, we base our reading on the studies of the French anthropologist Michèle Petit. Thus, it is possible to conclude that Bocheco contrasts from other authors because she has her own way to deal with topics related to reading and young readers' formation. Furthermore, it reveals important aspects which were evidenced on the studies of Michèle Petit, especially on how the characters (young readers) rebuild themselves through the reading, as well as on how they expand their belonging circles. The book also enable us to understand how the characters are able to endure the misery and social adversity because of the use of the Literary reading as a tool.
References
BOCHECO, E. Olha a cocada! Porto Alegre: Movimento, 2011.
CANDIDO, A. O direito à literatura. In: Vários Escritos. São Paulo: Duas Cidades, 1995.
PETIT, M. Os jovens e a leitura: novas perspectivas. São Paulo: Editora 34, 2008.
PETIT, M. A arte de ler ou como resistir à adversidade. São Paulo: Editora 34, 2009.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).