Education and creativity in teacher formation

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2596-2477.i48p109-126

Keywords:

Creative process, Teacher education, Pedagogy, Dance, Art Pedagogy

Abstract

Offerring diversified views about educational and creative processes, we showed interviews with two professors who work at Campinas University (Unicamp) in teacher education. Professor Guilherme do Val Toledo Prado who works with the disciplines Teaching Practice and Supervised Practice in the Pedagogy course; and professor Ana Maria Rodriguez Costas who works with similar disciplines in the University Dance course.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Edson Pfutzenreuter, Universidade Estadual de Campinas

    Professor Livre Docente do Instituto de Artes da Unicamp, responsável por disciplinas relacionadas a design, serigrafia e metodologia de pesquisa em artes visuais. Desenvolve pesquisa voltada para os estudos de processos criativos envolvidos na criação de imagem. Atualmente ocupa a presidência da APCG.

  • Guilherme do Val Toledo Prado, Universidade Estadual de Campinas

    Professor Livre-Docente da Faculdade de Educação da Unicamp e coordenador do GEPEC - Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Continuada e participante do Nozsoutres - Círculo de Estudos Narrativos em Educação.

  • Ana Maria Rodriguez Costas , Universidade Estadual de Campinas - Unicamp

    Nome artístico Ana Terra. Professora Livre-Docente do Instituto de Artes (IA)/Unicamp. Pós-doutorado (2016) no Programa de Pós-Graduação da ECA/USP, sob supervisão da Profa. Dra. Maria Lúcia de Souza Barros Pupo com a pesquisa Processos de criação e pedagogia da dança: configurações de um ideário relacional.

References

Entrevista realizada com Guilherme do Val Toledo Prado e Ana Maria Rodriguez Costas (Ana Terra)

Published

2023-03-15

How to Cite

Pfutzenreuter, E., Prado, G. do V. T. ., & Costas , A. M. R. (2023). Education and creativity in teacher formation. Manuscrítica: Revista De Crítica Genética, 48, 109-126. https://doi.org/10.11606/issn.2596-2477.i48p109-126