Mediatization of religion and Cultural Studies

a reading of Stuart Hall

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v10i3p143-156

Keywords:

Mediatization, religion, Cultural Studies, identity

Abstract

Although the issue of religion does not occupy a prominent place in the works of Stuart Hall or even in Cultural Studies in general, some contemporary phenomena related to media and religion relations can be analyzed within this key of interpretation, mostly when we think on the intersection with identity. In this text, some theoretic and conceptual possibilities are outlined in order to understand the process of mediatization of religion from a perspective of articulation of identities, focusing, in particular, on questions related to body and culture.

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Author Biography

  • Luis Mauro Sa Martino, Faculdade Cásper Líbero

    Jornalista e Professor na graduação e pós-graduação em Comunicação na Contemporaneidade da Faculdade Cásper Líbero. Doutor em Ciências Sociais pela PUC-SP. Foi pesquisador-bolsista na Universidade de East Anglia, Inglaterra. Autor dos livros "Teoria da Comunicação" (Vozes, 2009) e "Comunicação & Identidade" (Paulus, 2010), entre outros.

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Published

2016-12-23

Issue

Section

Stuart Hall and the collectives

How to Cite

Martino, L. M. S. (2016). Mediatization of religion and Cultural Studies: a reading of Stuart Hall. MATRIZes, 10(3), 143-156. https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v10i3p143-156