Media in capital territorialization

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v14i2p261-287

Keywords:

Territorialization of capital, Means of production, Media conglomerates

Abstract

This paper discusses the fundamental role of the media in the territorialization of capital. To accomplish the task, the paper makes a theoretical effort and moves the concepts of territory and territorialization of capital, in view of the assumption that the media are means by which capitalism is realized. It seeks to demonstrate that the economic and political dynamics that guide the territorialization of media organizations form the discourses that are produced by themself. Even in times of popularization of the internet and apparent democratization of communication, stopping access to the means of producing information is still a form of territorial isolation and the maintenance of power of local leaders.

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Author Biography

  • Janaina Visibeli Barros, Universidade do Estado de Minas Gerais

    Sou professora e coordenadora do curso de Comunicação Social da UEMG no campus de Divinópolis, com mestrado em Ciências da Comunicação pela USP, especialista em Imagens e Culturas midiáticas pela UFMG e graduada pela Newton Paiva em RP, em BH. Atualmente me dedico a pesquisa sobre os estudos do consumo e o trabalho da comunicação no interior de Minas Gerais. Leciono disciplinas de gestão da comunicação, estudos do consumo, marketing, empreendedorismo e comunicação estratégica.

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Published

2020-12-31

Issue

Section

Em Pauta/Agenda

How to Cite

Barros, J. V. (2020). Media in capital territorialization. MATRIZes, 14(2), 261-287. https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v14i2p261-287