The Matterlart’s strand as critical communicational thinking
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v14i3p7-25Keywords:
Mattelart, Critical communication theory, CommunicationAbstract
Introduction to the special issue on Mattelart.
Downloads
References
Dorfman, A., & Mattelart, A. (1972). Para leer al Pato Donald: Comunicación de masas y colonialismo. Siglo XXI Editores.
Kaplún, M. (1988). Los Mattelart hoy: Entre la continuidad y la ruptura. Una vision desmistificadora de “Los nuevos paradigmas”. Diálogos de la Comunicación, (21), 1-12.
Mattelart, A. (1976). Multinacionais e sistemas de comunicação. LECH Livraria e Editora Ciências Humanas.
Mattelart, A. (1991). La publicidad. Paidós. (Trabalho original publicado em 1990)
Mattelart, A. (1993). Geopolítica de la cultura. Editorial Trilce.
Mattelart, A. (1994). Comunicação-mundo: História das ideias e das estratégias. Vozes. (Trabalho original publicado em 1991)
Mattelart, A. (1996). A invenção da comunicação. Instituto Piaget. (Trabalho original publicado em 1994)
Mattelart, A. (2002a). História da sociedade da informação. Loyola. (Trabalho original publicado em 2001)
Mattelart, A. (2002b). História da utopia planetária: Da cidade profética à sociedade global. Sulina. (Trabalho original publicado em 1999)
Mattelart, A. (2005). Diversidade cultural e mundialização. Parábola.
Mattelart, A. (2009). Um mundo vigilado. Paidós. (Trabalho original publicado em 2007)
Mattelart, A., Delcourt, X., & Mattelart, M. (1987). A cultura contra a democracia? O audiovisual na época transnacional. Brasiliense.
Mattelart, A., & Mattelart, M. (1976). Los medios de comunicación de masas: La ideología de la prensa liberal en Chile. El Cid Editor.
Mattelart, A., & Mattelart, M. (1999). História das teorias de comunicação. Loyola. (Trabalho original publicado em 1995)
Mattelart, A., & Mattelart, M. (2004). Pensar as mídias. Loyola. (Trabalho original publicado em 1986)
Mattelart, A., & Neveu, É. (2004). Introdução aos estudos culturais. Parábola.
Mattelart, A., & Piemme, J. M. (1981). La televisión alternativa. Anagrama.
Mattelart, A., & Schmucler H. (1983). América Latina en la encrucijada telemática. Paidos.
Mattelart, A., & Stourdze, Y. (1984). Tecnología, cultura y comunicación. Mitre.
Mattelart, A., & Vitalis., A. (2015). De Orwell al cibercontrol. Barcelona. (Trabalho original publicado em 2014)
Mattelart, M. (1977). La cultura de la opresión femenina. Era.
Mattelart, M. (1978). Comunicación e ideologías de la seguridad. Anagrama.
Mattelart, M. (1982). Mujeres e industrias culturales. Anagrama.
Mattelart, M., & Mattelart, A. (1968). La mujer chilena en una nueva sociedad: Un estudio exploratorio acerca de la situación e imagen de la mujer en Chile. Editorial del Pacífico.
Mattelart, M., & Mattelart, A. (1977). Frentes culturales y movilización de masas. Anagrama.
Mattelart, M., & Mattelart, A. (1989). O carnaval das imagens: A ficção na TV. Brasiliense. (Trabalho original publicado em 1987)
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-SA 4.0) which allows sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal for non-commercial purposes.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.