Todas as indústrias são culturais: crítica à idéia de «indústrias culturais» e novas possibilidades de pesquisa
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v1i2p173-191Keywords:
industrias culturales, consumo cultural, crítica, teoría, método.Abstract
Ainda que as categorias «indústrias culturais» e «consumo cultural» sejam úteis em valiosas publicações, não estão isentas de problemas. Este texto mostra como seu uso obstrui algumas possibilidades de pesquisa e como deixar de usá-las abre novas possibilidades. Destacar o atributo «cultural» de algumas indústrias e consumos, em particular, esconde a relevância cultural de todas as outras indústrias e consumos, o que atrapalha o estudo destas outras indústrias e consumos a partir de perspectivas culturais.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2008-04-15
Issue
Section
Em Pauta/Agenda
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-SA 4.0) which allows sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal for non-commercial purposes.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
How to Cite
Mato, D. (2008). Todas as indústrias são culturais: crítica à idéia de «indústrias culturais» e novas possibilidades de pesquisa. MATRIZes, 1(2), 173-191. https://doi.org/10.11606/issn.1982-8160.v1i2p173-191