Male plural and advertising communication: The hegemonic masculinity dynamic update

Authors

  • Filipe Bordinhão dos Santos Universidade Federal de Santa Maria - UFSM Universidade Positivo
  • Danilo Postinguel Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM-SP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2016.107639

Keywords:

Advertising communication, Image, Masculinity, Representation.

Abstract

Based on the plurality of representations masculine imagery in advertising communication contemporarily, investigated the emergence, in the massive plan of marginalized masculinities and harmonization with the male image, still circulating in advertising discourse (hegemonic). For this, we make use of bibliographies discussing masculinity formation process and the role of advertising, combined with the demands of society, so as to update and rethink some values crystallized in the sociocultural context. Ads collected for this study point to the need of advertising imagery to create spaces of sociability of these representations, but also increase your circulation. After all, we start from the proposal to be individuals who constitute ourselves and understand our reality through the images. 

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Author Biographies

  • Filipe Bordinhão dos Santos, Universidade Federal de Santa Maria - UFSM Universidade Positivo

    Professor do Curso de Publicidade e Propaganda da Universidade Positivo. Doutorando e Mestre em Comunicação pela Universidade Federal de Santa Maria. Membro do Grupo de Pesquisa Usos Sociais da Mídia. Professor do Curso de Publicidade e Propaganda da Universidade Positivo. E-mail: filipebordinhao@hotmail.com.

  • Danilo Postinguel, Escola Superior de Propaganda e Marketing - ESPM-SP
    Mestre em Comunicação e Práticas de Consumo PPGCOM–ESPM-SP, vinculado ao Grupo de Pesquisa JUVENÁLIA – Culturas juvenis: comunicação, imagem, política e consumo. Professor dos cursos de Comunicação Social do FIAMFAAM Centro Universitário. E-mail: d.postinguel@gmail.com.

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Published

2016-07-18

Issue

Section

ARTICLES

How to Cite

Santos, F. B. dos, & Postinguel, D. (2016). Male plural and advertising communication: The hegemonic masculinity dynamic update. Novos Olhares, 5(1), 79-89. https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2016.107639