Haruo Ohara: between shapes and textures

Authors

  • Rodrigo Fontanari Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2020.169559

Keywords:

Modern photography, Artistic photography, Haruo Ohara

Abstract

On the one hand, this article presents the farmer-photographer Japanese-Londoner, Haruo Ohara, and, on the other hand, demonstrates that their photographic production is fully in line with the aesthetic characteristics that define modern Brazilian photography.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Rodrigo Fontanari, Universidade Estadual de Campinas

    Pontifîcia Universidade Católica de São Paulo | L’Institut Supérieur des Arts Appliqués (Professor e Doutor em Comunicação e Semiótica).

References

CAMPOS, A.; PIGNATARI, D.; CAMPOS, H. Teoria da poesia concreta. Textos críticos e manifestos (1950-1960). São Paulo: Ateliê Editorial, 2006.

COSTA, H.; SILVA, R. R. A fotografia moderna no Brasil. São Paulo: Cosac Naify, 2004.

CHIARELLI, T. A arte internacional brasileira. São Paulo: Lemos-Editorial, 1999.

FABRIS, A. O desafio do olhar. Fotografia e artes visuais no período das vanguardas históricas. Volume II. São Paulo: WMF Martins Fontes, 2013.

FERNANDES JUNIOR, R. Processos de criação na fotografia. Apontamentos para o entendimento dos vetores e das variações da produção fotográfica. Revista da Faculdade de Comunicação da FAAP, São Paulo, n. 16, p. 10-19, 2006.

LOSNAK, M.; IVANO, R. Lavrador de imagens: uma biografia de Haruo Ohara. Londrina : S. H. Ohara, 2013.

MOHOLY-NAGY, L. Peinture, photographie, film et autres ecrits sur la photographie. Paris: Jacqueline Chambon, 1993.

Published

2020-12-12

How to Cite

Fontanari, R. (2020). Haruo Ohara: between shapes and textures. Novos Olhares, 9(2), 68-78. https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2020.169559