The multimedia intervention of the public space: a dynamic of audio-visual flows
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2022.205279Keywords:
Multimedia, Public space, Video projection, Audio-visualAbstract
This article proposes to discuss the social importance of the multimedia intervention in the urban space of the city, as a process of sensitization, from the intervention and connection with the new technological languages of the audio-visual digital arts. Through the direct relationship of the mediation of video projection flows in the public space, with the digital dynamism of the new narratives of computational audio-visual artefacts, established a form of appropriation of public space, opening new possibilities in the cultural fabric of the city, in a connection to the citizen.
Downloads
References
Andreotti, L., & Costa, X. (Eds.). (1996). Teoría de la deriva y otros textos situacionistas sobre la ciudad. Museu d’Art Contemporani de Barcelona Actar.
Arendt, H. (1993). La condición humana. Paidós.
Brea, J. L. (2002). La era postmedia – Acción comunicativa, prácticas (post)artísticas y dispositivos neomediales. Centro de Arte de Salamanca.
Deutsche, R. (1992). Art and space: questions of democracy. Social Text, (33), 34-53. https://doi.org/10.2307/466433
Giannetti, C. (2006). Estética digital: sintopia da arte, a ciência e a tecnologia. C/Arte.
Internacional Situacionista. (2002). Situacionista: teoria e prática da revolução. (F. Wuillaume & L. Vinicius, Trans.). São Paulo: Conrad, 2002.
Lemos, A. (2003). Cibercultura: alguns pontos para compreender a nossa época. In A. Lemos, & P. Cunha (Orgs.), Olhares sobre a cibercultura (pp. 11-23). Sulina.
Machado, A., & André, I. (2012). Espaço público e criatividade urbana: o caso do Marais em Paris. Finisterra, 47(94), 119-136. https://doi.org/10.18055/Finis2684
Marcos, A. F. (2007). Digital art: when artistic and cultural muse merges with computer technology. IEEE Computer Graphics and Applications, 27(5), 70-75. https://bit.ly/3k7JS2k
Moreira Marquez, R. (2008). Ciudades expuestas: una taxonomía de lo público en arte [Apresentação de trabalho]. X Coloquio Internacional de Geocrítica, Barcelona, España. https://bit.ly/3X0I1uG
Nascimento, E. A. (2005). A Cultura Visual no Ensino de Arte Contemporâneo: singularidades no trabalho com as imagens. Boletim Arte na Escola, (42), 6-7.
Urrutia, H., Pérez, P., Marcos, A. F. (2021). Contemporary art as a factor for knowledge generation from video [Apresentação de trabalho]. ARTECH 2021: 10th International Conference on Digital and Interactive Arts, Aveiro, Portugal. https://doi.org/10.1145/3483529.3483684
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Professor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.