Transmediation as Strategy: "Cheia de Charme" Explore a New Way of Making Soap Opera
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2013.69828Keywords:
Transmedia storytelling, Telenovela, Interaction, Immersion.Abstract
This article aims to analyze the strategies of transmedia storytelling used in the telenovela Cheias de Charme, from Rede Globo television, to achieve great success with the fictional musical group As Empreguetes. Reaching more than 12 million views, the video Vida de Empreguete made history in television as the product that has best used transmedia storytelling strategies. In addition, by enabling participation, sharing of content, interaction and immersion of the public during the development of the plot, the telenovela has broken the barriers between the real and fictional words.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2013-12-30
Issue
Section
ARTICLES
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.
How to Cite
Transmediation as Strategy: "Cheia de Charme" Explore a New Way of Making Soap Opera. (2013). Novos Olhares, 2(2), 60-71. https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2013.69828