Audience Studies Under the Perspective of Masculinities: A Gap in the Brazilian Communication Researches
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2014.83585Keywords:
Gender relations, Audiences studies, State of the art, Masculinities, Communication research.Abstract
This paper discusses part of the state of the art about Brazilian audience studies that articulate gender relations issues, focusing on the discussions about masculinities. Therefore, this documental research comprehends the decade from 2000 to 2010, focusing on the theses and dissertations of the Communication Graduate Programs on the period. We also analysed the papers published at Intercom annual congress and at Compós annual encounter. The results point to the low presence of the discussions that articulate gender and reception, also to the absence of studies about masculinities.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution CC Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.