Live in Vai Que Cola

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-7714.no.2015.98634

Keywords:

Brazilian television fiction, Live broadcast simulation, Sitcom, Theater, Breaking the fourth wall.

Abstract

The first season of Vai Que Cola (MULTISHOW, 2013-2015) may
have produced a singular effect in the television viewer. The simulation of the
live broadcast, along with the breaking of the fourth wall, the exposure of the
backstage, the reaction of the audience, and the revolving stage, could have
provided the viewer with the feeling of leaving the couch, sitting in the theater
audience, going on Vai Que Cola’s stage, and also getting behind the curtains of
the sitcom. Based on Mario Carlón’s concept of the real on direct transmission
(live) technique, and Arlindo Machado’s live broadcast concept, we intend to
identify by audiovisual analysis the theater contribution to the simulation of live
and to evaluate a possible effect of the sitcom on its public.

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Author Biography

  • Ana Márcia Andrade, Universidade Anhembi Morumbi

    Bolsista CAPES. Integrante do grupo de pesquisa Inovações e Rupturas na Ficção Televisiva Brasileira, certificado pela Universidade Anhembi Morumbi, registrado no CNPQ e integrante do OBITEL. Mestranda em Comunicação Audiovisual na PPGCOM da Anhembi Morumbi (2014). Especialista em Gestão de Projetos Culturais e Organização de Eventos pela ECA/USP (2012). Formada em Direção Cinematográfica pela Academia Internacional de Cinema de São Paulo (2011). Possui graduação em Artes Cênicas pela Universidade de Brasília -UnB (2009) e graduação em Jornalismo pelo Centro Universitário de Brasília (2007). Estagiária do programa VER TV da TV Brasil/ TV Câmara/ TV Justiça (2007). Dirigiu, produziu e atuou em performances, peças teatrais, programa de televisão, curtas e médias-metragem.





























     

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Published

2016-02-02

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