Reputação organizacional: a importância de parâmetros para o seu gerenciamento

Authors

  • Ana Luísa de Castro Almeida Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138884

Keywords:

Organizational reputation. Corporate image. Corporate communication. Measuring reputation. Business schools.

Abstract

This article discusses issues related to the corporate reputation process. This research was carried out by stakeholders of Dom Cabral Foundation, a Brazilian institution for executive management development. The research methodology adopted was the “Reputation Quotient”, a method developed by the Reputation Institute and used in many European and American studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Ana Luísa de Castro Almeida, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais
    Doutora em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais. Mestre em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Professora de Pós-Graduação e Graduação da PUC-MG e Fundação Dom Cabral

Published

2005-06-12

How to Cite

ALMEIDA, Ana Luísa de Castro. Reputação organizacional: a importância de parâmetros para o seu gerenciamento. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 116–133, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138884. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138884.. Acesso em: 27 may. 2024.