Para ganhar: a relação sensata entre as técnicas de branding e as Relações Públicas

Authors

  • José Roberto Martins Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Armando Álvares Penteado Pontifícia Universidade Católica do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138947

Keywords:

Brands. Branding. Consumer Behavior. Public Relations.

Abstract

Brands are valuable intangible assets that are determinant for the success of many organizations. Due to the complexity of their management, it is felt that the use of branding techniques can improve their competitiveness, extending beyond the marketing context. This article relates branding to certain public relations practices, suggesting that management of the organizations’ reputations can be facilitated and enhanced, for the benefit of the image and value of the brands.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • José Roberto Martins, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Armando Álvares Penteado Pontifícia Universidade Católica do Paraná
    Mestrando em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Professor e Coordenador do MBA Empresarial em Branding da Faculdade Armando Álvares Penteado (FAAP-SP). Professor de pós-graduação latu sensu da Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUC-PR) em Londrina

Published

2007-12-14

How to Cite

MARTINS, José Roberto. Para ganhar: a relação sensata entre as técnicas de branding e as Relações Públicas. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 114–125, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138947. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138947.. Acesso em: 22 may. 2024.