Mensagens corporativas e a construção de sentido sobre as organizações

Authors

  • Ana Luísa de Castro Almeida Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais Fundação Dom Cabral
  • Dário Arantes Nunes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138956

Keywords:

Corporate reputation. Organizational identity • Corporate communication. Corporate messages.

Abstract

This article assesses the relation between the corporate expressions – sincerity, transparency e consistency – and corporate reputation. More specifically, in which way a corporate communication process that supports in its messages these three attributes can add a greater value to the relationships between the organization and its various stakeholder groups. To conduct this survey we adopted the methodology developed by Halderen and Riel (2006) which allowed us to analyze the impact of corporate messages on the sense building about organizations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Ana Luísa de Castro Almeida, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais Fundação Dom Cabral
    Doutora em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)/Erasmus University, Holanda. Professora da Pós-Graduação e da Graduação da PUC-MG e da Fundação Dom Cabral
  • Dário Arantes Nunes
    Mestre em Comunicação pela PUC-MG. MBA Empresarial pela Fundação Dom Cabral. Especialista em Marketing pela Fundação Getúlio Vargas

Published

2007-12-14

How to Cite

ALMEIDA, Ana Luísa de Castro; NUNES, Dário Arantes. Mensagens corporativas e a construção de sentido sobre as organizações. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 258–279, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138956. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138956.. Acesso em: 22 may. 2024.