Digital communication agencies in Rio Grande do Sul, Brazil: positioning strategies of client companies
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2021.184632Keywords:
Digital environments, Positioning strategies, Social matrixes, Agencies, Structural social network analysisAbstract
This article aims to identify the network positioning of agencies that provide digital content production services in the corporate market of Rio Grande do Sul. To this end, this study conducted a structural analysis of social network, verifying the employment of strategies for: 1) centrality position; 2) intermediate position; 3) PageRank position; 4) intermediate and PageRank position; and 5) presence position.
Downloads
References
GIDDENS, Anthony. A constituição da sociedade. São Paulo: Martins Fontes, 2003.
LASTA, Elisangela. A práxis reflexiva das relações públicas na sociedade midiatizada: mediação estratégica comunicacional nos blogs corporativos. 2015. Tese (Doutorado em Comunicação) – Programa de Pós-Graduação em Comunicação, Universidade Federal de Santa Maria, Santa Maria, 2015.
LASTA, Elisangela. Metodologia na pesquisa empírica em comunicação organizacional digital: estratégias sócio-técnica-discursivas. In: CONGRESSO BRASILEIRO CIENTÍFICO DE COMUNICAÇÃO ORGANIZACIONAL E DE RELAÇÕES PÚBLICAS, 13., 2019, São Paulo. Anais […]. São Paulo: Abracorp, 2019.
LASTA, Elisangela. Práxis das relações públicas ética-política-estética: uma perspectiva para a hexis educativa na sociedade midiatizada. Revista Internacional de Relaciones Publicas, Málaga, v. 7, n. 14, p. 207-226, 2017.
LEMIEUX, Vicent; OUIMET, Mathieu. Análise estrutural das redes sociais. Lisboa: Instituto Piaget, 2004.
RECUERO, Raquel. Estudos de redes sociais. In: AMARAL, Adriana; FRAGOSO, Suely; RECUERO, Raquel. Métodos de pesquisa para internet. Porto Alegre: Sulina, 2011. p. 115-138.
SODRÉ, Muniz. A ciência do comum: notas para o método comunicacional. Petrópolis: Vozes, 2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Elisangela Lasta

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.