O relações - públicas como gestor da imagem e a importância da mensuração dos resultados em Comunicação Corporativa

Authors

  • Valéria de Siqueira Castro Lopes UniFIAMFAAM Centro Universitário

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138882

Keywords:

Measurement. Accountability. Corporate communication. Public Relations.

Abstract

The author discusses the market practices applied to Communication and Public Relations measurement and the outcomes of the accountability programs, presenting the results of a research developed as part of the thesis, submitted at the ECAUSP. The research shows that both measurement and accountability program outcomes are preoccupations, although they are not systematic processes nor have been practiced because the Communication and Public Relations practitioners are not qualified to develop such methods and techniques.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Valéria de Siqueira Castro Lopes, UniFIAMFAAM Centro Universitário
    Doutora e Mestre em Ciências da Comunicação pela ECA-USP. Coordenadora da Habitação Relações Públicas do Curso de Comunicação Social da UniFIAMFAAM Centro Universitário

Published

2005-06-12

How to Cite

LOPES, Valéria de Siqueira Castro. O relações - públicas como gestor da imagem e a importância da mensuração dos resultados em Comunicação Corporativa. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 2, p. 70–95, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138882. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138882.. Acesso em: 16 jul. 2024.