Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos

Authors

  • Elizabeth Saad Corrêa Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Jornalismo e Editoração

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138900

Keywords:

Digital communication. Organizational communication. Integrated strategic communication.

Abstract

The article intends to discuss and delimit the role of digital communication in Organizational Communication strategies. It presents a systemization of the conceptual foundations that orientate the Communication strategies when we insert it in the scenario of ICTs and in that of the digital media. Finally, it presents the concept of effectiveness in communication and some examples of the Brazilian praxis, pointing directions for the area.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Elizabeth Saad Corrêa, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes. Departamento de Jornalismo e Editoração
    Professora Titular do Departamento de Jornalismo e Editoração da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo

Published

2005-12-12

How to Cite

CORRÊA, Elizabeth Saad. Comunicação digital: uma questão de estratégia e de relacionamento com públicos. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 3, p. 94–111, 2005. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2005.138900. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138900.. Acesso em: 24 jun. 2024.