Marcas registradas da Intercom: pluralismo, liberdade, solidariedade - 30 anos buscando a interação crítica com o mercado para alcançar a excelência acadêmica e servir à sociedade

Authors

  • José Marques de Melo Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138939

Keywords:

Communication. Communication sciences. Intercom.

Abstract

The article provides a recap analysis of the 30 years of Intercom’s existence, describing the efforts and initiatives used by the entity throughout the period in order to disseminate, develop and consolidate Communication research and teaching, particularly in Brazil, but also in the international ambit.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • José Marques de Melo, Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação
    Diretor-Titular da Cátedra Unesco/Metodista de Comunicação. Presidente da Intercom (Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação) (2005-2008)

Published

2007-12-14

How to Cite

MELO, José Marques de. Marcas registradas da Intercom: pluralismo, liberdade, solidariedade - 30 anos buscando a interação crítica com o mercado para alcançar a excelência acadêmica e servir à sociedade. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 4, n. 7, p. 13–29, 2007. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2007.138939. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138939.. Acesso em: 24 jun. 2024.