Capital social, Internet e TV: controvérsias

Authors

  • Heloiza Matos Fundação Cásper Libero Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138964

Keywords:

Social Capital. Medias. Technology. Civic engagement.

Abstract

The article provides an analysis of the evolution of the social capital concept, based on Bourdieu´s theory and its developments among European, North American and Brazilian authors. The concept appears as an individual attribute and part of the collective action within social networks, influencing at the trust and civic engagement levels. The text stresses the most recent theories of Putnam´s work, and the controversy caused by his theories, to whom TV and the Internet are directly involved in the decline of social capital.

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Author Biography

  • Heloiza Matos, Fundação Cásper Libero Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes
    Pós-doutora pela Université Stendhal, França, em 1995 (Comunicação Política) e 2007 (Comunicação, Capital Social e Tecnologia). Professora do Programa de Mestrado da Fundação Cásper Libero. Professora da Escola de Comunicações e Artes (ECA) da USP até 2002

Published

2008-06-14

How to Cite

MATOS, Heloiza. Capital social, Internet e TV: controvérsias. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 5, n. 8, p. 23–35, 2008. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2008.138964. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/138964.. Acesso em: 29 jun. 2024.