The sustainability discourse: constructing sense for internal communication

Authors

  • Wilma Pereira Tinoco Vilaça Centro Universitário de Belo Horizonte

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139180

Keywords:

Internal Communication. Sustainability. Discourse analysis. Model.

Abstract

This article, a clipping of the thesis defended by the author at the ECA-USP, seeks to analyze the discourses constructed in organizations when they adopt a sustainability policy. By adopting the assumption that these speeches need to make sense to those who receive them – the employees –, the research seeks to understand whether people have really mobilized towards the most pressing issues brought by the internal communication, on account of this apprehension of sense. The findings indicate that internal communication has been able to promote the necessary transformation for the change of paradigm represented by sustainability.

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Author Biography

  • Wilma Pereira Tinoco Vilaça, Centro Universitário de Belo Horizonte
    Doutora em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Mestre em Administração pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (PUC-Minas)/Fundação Dom Cabral. Especialista em Comunicação e Gestão Empresarial pela PUC-Minas. Bacharel em Relações Públicas pelo Centro Universitário de Belo Horizonte (Uni-BH). Docente do Uni-BH, nos cursos de Relações Públicas, Publicidade e Propaganda, Eventos e Processos Gerenciais. Sócia-fundadora da WV Comunicação Empresarial Ltda.

Published

2013-06-20

How to Cite

VILAÇA, Wilma Pereira Tinoco. The sustainability discourse: constructing sense for internal communication. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 10, n. 18, p. 204–230, 2013. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2013.139180. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139180.. Acesso em: 4 jul. 2024.