Events and their importance for management of organizational communication in post-modernity

Authors

  • Luiz Alberto de Farias Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Universidade Anhembi-Morumbi
  • Carolina Gancho

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139214

Keywords:

Post-Modernity. Public relations. Organizational communication. Events. Spectacle society.

Abstract

In times of digital and virtual communication events continue to be valuable instruments of relationship with the publics of interest of an organization. This work analyzes the events in two historical moments, modernity and post-modernity, with the purpose of understanding their relevance for the strategic management of public relations and organizational communication. Starting from the assumption that the events had been re-signified in post-modernity, setting aside their spectacular aspect and becoming more strategic, one has ultimately concluded that the moment is still one of transition. Although logic shows that the events could have assumed a position that was more adequate for the reality of digital communication, the results of the survey proved that there is still much to go in the direction of a truly dialogical communication.

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Author Biographies

  • Luiz Alberto de Farias, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Universidade Anhembi-Morumbi
    Doutor em Comunicação e Cultura pelo Programa de Pós-Graduação em Integração da América Latina, da Universidade de São Paulo (Prolam-USP). Mestre em Comunicação e Mercado pela Faculdade Cásper Líbero (Facásper). Especialista em Teoria da Comunicação e graduado em Relações Públicas pela Facásper. Graduado em Jornalismo pela Universidade Cruzeiro do Sul. Professor doutor da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Diretor acadêmico das Escolas de Comunicação e Educação da Universidade Anhembi-Morumbi.
  • Carolina Gancho
    Especialista em Gestão Estratégica em Comunicação Organizacional e Relações Públicas pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Graduada em Relações Públicas pela ECA-USP.

Published

2014-06-29

How to Cite

FARIAS, Luiz Alberto de; GANCHO, Carolina. Events and their importance for management of organizational communication in post-modernity. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 11, n. 20, p. 24–38, 2014. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2014.139214. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139214.. Acesso em: 20 jul. 2024.