Straw economics and communication: a new distribution of the value of information in the era of creativity

Authors

  • Bárbara Martins Zaganelli Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia
  • Marcelo Carlos Gantos Universidade Estadual do Norte Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139297

Keywords:

Social communication. Creative economics. Straw economics. Knowledge. Information.

Abstract

In view of the crisis of traditional forms of communication and the boom of social networking and alternative media basedon digital convergence, one discusses the process of (re)arrangement of the scenario of communication and the currentchallenges of the media, thinking about a new way for distribution of the information under the straw economics bias, i.e.,by the economics of culture and creativity. One expects to contribute to an analysis of the impact of straw economics on thecommunications scenario, the progresses and the impasses.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Bárbara Martins Zaganelli, Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia
    Doutoranda em Ciência da Informação no Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia (IBICT) em parceria com a Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Mestre em Políticas Sociais pela Universidade Estadual do Norte Fluminense “Darcy Ribeiro” (Uenf). Especialista em Estudos de Imagem e Mídia pela Universidade Cândido Mendes (Ucam). Bacharel em Comunicação Social – Jornalismo pela Faculdades Integradas Espírito-Santenses (Faesa).
  • Marcelo Carlos Gantos, Universidade Estadual do Norte Fluminense
    Doutor em História Social da América pela Universidade Federal Fluminense (UFF). Mestre em História Urbana pela UFF. Professor associado do Laboratório de Estudos do Espaço Antropico da Universidade Estadual do Norte Fluminense “Darcy Ribeiro” (UENF). Professor orientador do Programa de Pós-Graduação em Politicas Sociais UENF-CAPES

Published

2015-12-14

How to Cite

ZAGANELLI, Bárbara Martins; GANTOS, Marcelo Carlos. Straw economics and communication: a new distribution of the value of information in the era of creativity. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 12, n. 23, p. 88–97, 2015. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2015.139297. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139297.. Acesso em: 17 may. 2024.