Organizational diagnostics: the contribution of public relations research

Authors

  • Valéria de Siqueira Castro Lopes Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero
  • Vânia Penafieri Faculdade Cásper Líbero Centro Universitário Belas Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139343

Keywords:

Strategy. Organizational diagnosis. Management models.

Abstract

This article proposes diagnosis building mechanisms based on business management models and incorporated into communication scenarios. The Toyota, balanced scorecard (BSC), appreciative inquiry and organizational change models are addressed to translate relevant aspects and assertive paths to building strategic diagnostics. The study concludes with concepts related to communication research which are projected as previous elements for diagnosis and contribute to elucidate items that are present in these models.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Valéria de Siqueira Castro Lopes, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes Faculdade Cásper Líbero
    Doutora e mestre em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). Graduada em Relações Públicas pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (Uerj). Docente nos cursos de Relações Públicas da ECA-USP e da Faculdade Cásper Líbero (Facásper).Professora do Curso de Especialização em Gestão Estratégica de Comunicação Organizacional e Relações Públicas da ECA-USP (Gestcorp/ECA-USP).
  • Vânia Penafieri, Faculdade Cásper Líbero Centro Universitário Belas Artes
    Doutora e mestre em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP). Especialista em Comunicação e Marketing pela Faculdade Cásper Líbero (Facásper). Bacharel em Relações Públicas pela Facásper. Professora nos cursos de Relações Públicas da Facásper e do Centro Universitário Belas Artes.

Published

2016-12-03

How to Cite

LOPES, Valéria de Siqueira Castro; PENAFIERI, Vânia. Organizational diagnostics: the contribution of public relations research. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 13, n. 25, p. 101–115, 2016. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2016.139343. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139343.. Acesso em: 21 jul. 2024.