Public Relations Ethics: the cases of Public Relations Review and Journal of Public Relations Research

Authors

  • Victor Silva Theodoro Universidade da Beira Interior
  • Gisela Marques Pereira Gonçalves Universidade da Beira Interior

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.144106

Keywords:

Bibliometric study, Ethics, Public relations

Abstract

This article aims to understand the importance given to the research in ethics in journals specialized public relations, in particular, in the journals Public Relations Review and Journal of Public Relations Research (2000-2015). Through the bibliometric method, it is possible to enumerate the articles and categories according to the search topic and realize that, despite the importance of studying public relations ethics, this is still a search topic little discussed in the main scientific journals specialized in this field of research.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Victor Silva Theodoro, Universidade da Beira Interior

    Doutorando em Ciências da Comunicação pela Universidade da Beira Interior (UBI), Covilhã, Portugal. Mestre em Comunicação Estratégica: Publicidade e Relações Públicas pela UBI. Graduado em Relações Públicas pela Universidade Federal do Pampa (Unipampa). Investigador no Laboratório de Comunicação On-line (LabCom.IFP) – Centro de Investigação em Comunicação, Filosofia e Humanidades da UBI.

  • Gisela Marques Pereira Gonçalves, Universidade da Beira Interior

    Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade da Beira Interior, Covilhã, Portugal. Professora Auxiliar do Departamento de Comunicação e Artes da UBI. Presidente do Departamento de Comunicação e Artes da UBI. Investigadora integrada no Laboratório de Comunicação On-line (LabCom.IFP) – Centro de Investigação em Comunicação, Filosofia e Humanidades da UBI.

Published

2017-12-20

How to Cite

THEODORO, Victor Silva; GONÇALVES, Gisela Marques Pereira. Public Relations Ethics: the cases of Public Relations Review and Journal of Public Relations Research. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 14, n. 27, p. 28–39, 2017. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2017.144106. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/144106.. Acesso em: 16 jul. 2024.