Communication strategies for reducing and targeting social media visibility: discursive and sociotechnical practices

Authors

  • Diego Wander Silva Universidade Católica do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2021.185112

Keywords:

Organizational communication , Strategies, Social media, Visibility reduction, Visibility targeting

Abstract

This article aims to discuss the strategies for reducing and targeting social media visibility, presenting practices reported in scientific studies published between 2019 and 2021. Such alternatives are characterized by a high degree of professionalization and by responding only to organizational interests. Studies were selected based on the data-driven theory. The results highlight the progress of bots and the incipience of investigations addressing organizations involvement levels.

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Author Biography

  • Diego Wander Silva, Universidade Católica do Rio Grande do Sul

    Professor na Escola de Comunicação, Artes e Design da Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (Famecos-PUCRS). Professor substituto na Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Fabico-UFRGS). Doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação da UFRGS. Mestre em Comunicação Social pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da PUCRS.

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Published

2021-09-21

How to Cite

SILVA, Diego Wander. Communication strategies for reducing and targeting social media visibility: discursive and sociotechnical practices. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 18, n. 36, p. 115–128, 2021. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2021.185112. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/185112.. Acesso em: 23 jul. 2024.