Public relations in the midfield of brand management for businesses related to sports

Authors

  • Ary José Rocco Júnior Universidade de São Paulo. Escola de Educação Física e Esporte Centro Universitário Fecap

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2011.139106

Keywords:

Brands. Branding. Public Relations. Sports phenomenon. Ambev.

Abstract

The choice of Brazil to host the two most important events of the international sports scene has put the country permanently into the center of the world’s financial investment in the world of sports-related businesses. The gradual penetration of the global sports phenomenon in the entertainment and consumer industry transforms products, actors and clubs on real platforms for the dissemination and consolidation of brands in the different markets in which the companies operate. The purpose of this study is to analyze, through the case of Ambev (American Beverage Company), the role of PR in mediating the relationship between brands and the sports phenomenon.

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Author Biography

  • Ary José Rocco Júnior, Universidade de São Paulo. Escola de Educação Física e Esporte Centro Universitário Fecap
    Doutor em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP). Mestre em Administração pela PUC-SP. Graduado em Administração Pública pela Fundação Getulio Vargas (FGV-SP) e em Jornalismo pela Faculdade Cásper Líbero. Professor da Escola de Educação Física e Esporte da Universidade de São Paulo (Eefe-USP). Pró-Reitor de Graduação e coordenador dos cursos de Publicidade/Propaganda e Relações Públicas do Centro Universitário Fecap. Membro do Grupo de Pesquisa em Comunicação e esporte da Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares em Comunicação (Intercom).

Published

2011-12-26

How to Cite

ROCCO JÚNIOR, Ary José. Public relations in the midfield of brand management for businesses related to sports. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 8, n. 15, p. 67–80, 2011. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2011.139106. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/139106.. Acesso em: 18 may. 2024.