Construção Escolar - desenvolvimento, políticas propostas para a escola rural visando a democratização do campo
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2317-2762.v0i9p156-168Abstract
This text presents the reality of the rural school in the state of São Paulo. It points out the need for its reconstruction in order to provide the kind of school education demanded by the present rural laborer (who lives and who derives from the agrarian reform) in face of the present requirements of the labor market. The present architectural program and specification of materials in use at urban and rural state schools must be reassessed. This is necessary in order to adequate then to the present pedagogical program. In sequence the text shows the need to foster an architectural program which considers the difference of rural schools in regard to its isolation features. Finally, there is a discussion as to the need for reformulating the concept of schoolDownloads
References
GADOTTI, Moacir. História das ideias pedagógicas. São Paulo: Ática, 1997.
VEIGA, José Eli. Diretrizes para um a nova política agrária. Trabalho apresentado ao SEMINÁRIO SOBRE REFORMA AGRÁRIA E DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL. Fortaleza, 3 maio 1998.
SILVA, José Graziano da. O que é questão agrária. São Paulo: Brasiliense, 1980. Progresso técnico e relações de trabalho na agricultura. São Paulo: Hucitec, 1981.
MOREIRA, Nanei Saraiva. Construção escolar - Desenvolvimento, políticas e propostas para a escola rural visando a democratização do campo. São Paulo, 2000. Dissertação (Mestrado) – Faculdade de Arquitetura e Urbanismo, Universidade de São Paulo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
DIADORIM - Diretório de Políticas Editoriais