The comparative method in the origin of the psychology of art
DOI:
https://doi.org/10.1590/S0103-65642006000200003Keywords:
Art^i2^sPsychol, Alterity, Degenerate artAbstract
The objective of this text is to present the appearance of the comparative method in the European and Brazilian psychological interpretations of the artistic productions. It utilizes the psychiatric discourse at the beginning of the XXth century, noticing how the basic interpretations concerning the psychology of art were permeated by the comparative method. The last one presented the analytic risk of finding in art a manifestation of degeneration.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2006-06-01
Issue
Section
Original Articles
License
Todo o conteúdo de Psicologia USP está licenciado sob uma Licença Creative Commons BY-NC, exceto onde identificado diferentemente.
A aprovação dos textos para publicação implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista Psicologia USP, que terá a exclusividade de publicá-los primeiramente.
A revista incentiva autores a divulgarem os pdfs com a versão final de seus artigos em seus sites pessoais e institucionais, desde que estes sejam sem fins lucrativos e/ou comerciais, mencionando a publicação original em Psicologia USP.
How to Cite
The comparative method in the origin of the psychology of art. (2006). Psicologia USP, 17(2), 43-57. https://doi.org/10.1590/S0103-65642006000200003