INNOVATION IN THE CONSUMER BEHAVIOR REWARD SOCIO ENVIRONMENTALLY RESPONSIBLE COMPANIES

Authors

  • Mauro Neves Garcia Universidade Municipal de São Caetano do Sul
  • Dirceu da Silva Universidade Municipal de São Caetano do Sul
  • Raquel da Silva Pereira Universidade Municipal de São Caetano do Sul
  • George Bedinelli Rossi Universidade Municipal de São Caetano do Sul
  • Silvio Augusto Minciotti Universidade Municipal de São Caetano do Sul

Keywords:

Comportamento do consumidor, inovação, responsabilidade socioambiental.

Abstract

This article presents a quantitative research conducted with 462 ungraduated business administration students in region of greater São Paulo, to assess its consumer’s perception focuses on the innovative behavior and responsibility social and environmental. We make survey in area publications and a focus group with area experts and managers. In sequence we preceded the construction a Likert scale with 28 assertions. For the data analysis we used structural equation modeling method, trying to establish a causal assessment between two constructs importance and recognition by the consumers of correct social and environment enterprises. Five items were also measured socio-demographics of participants. As a result we obtained a value of the degree of adhesion between the two constructs of 0.86, indicating that there is a strong causal relationship. Therefore, this study allowed proving the existence of perception innovation in consumer behavior, which is the reward in the decision to buy, business social and environment responsibility.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Mauro Neves Garcia, Universidade Municipal de São Caetano do Sul
    Doutor em Administração de Empresas pela Fundação Getulio Vargas - FGV Professor do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração da Universidade Municipal de São Caetano do Sul - IMES
  • Dirceu da Silva, Universidade Municipal de São Caetano do Sul
    Doutor em Educação pela Universidade de São Paulo - USP Professor do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração da Universidade Municipal de São Caetano do Sul - IMES
  • Raquel da Silva Pereira, Universidade Municipal de São Caetano do Sul
    Doutora em Ciências Sociais pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, PUC/SP Professora do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração da Universidade Municipal de São Caetano do Sul - IMES
  • George Bedinelli Rossi, Universidade Municipal de São Caetano do Sul
    Doutor em Administração de Empresas pela Fundação Getulio Vargas - FGV Professor do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração da Universidade Municipal de São Caetano do Sul - IMES
  • Silvio Augusto Minciotti, Universidade Municipal de São Caetano do Sul
    Doutor em Administração pela Faculdade de Economia, Administração e Contabilidade da FEA/USP Professor do Programa de Pós-Graduação Stricto Sensu em Administração da Universidade Municipal de São Caetano do Sul - IMES

Published

2009-02-27

Issue

Section

Artigos

How to Cite

INNOVATION IN THE CONSUMER BEHAVIOR REWARD SOCIO ENVIRONMENTALLY RESPONSIBLE COMPANIES. (2009). INMR - Innovation & Management Review, 5(2), 73-91. https://revistas.usp.br/rai/article/view/79111