The exacerbation of the role of the specialist in Brazilian education
a historic journey
DOI:
https://doi.org/10.11606/ran.v0i1.88835Keywords:
Special Education, Inclusive Education, History of Education, specialistAbstract
The history of Special Education in Brazil is marked by the presence of the specialist. Since the first initiatives in specialized institutions – still in the nineteenth century – until the implementation of Inclusive Education – from the influence of the Declaration of Salamanca, in 1994 – we find the presence and enhancement of technical knowledge. From a non evolution historical perspective, this article aims to highlight some points of special education in Brazil, to reflect the role of specialist and their possible reflexes in the current inclusive education politics, which has been presented as a change of paradigm in the educational system.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
1. Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).