A capa dourada dos anos de chumbo

apontamentos sobre as relações entre o setor publicitário e a ditadura militar brasileira

Authors

  • Raquel Elisa Cartoce Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

DOI:

https://doi.org/10.11606/ran.v0i0.98307

Keywords:

Advertising, Brazilian Military Dictatorship, Policy Representations

Abstract

Inserting in current discussion about the role of civil society in the rising and the sustention of militarydictatorship in Brazil (1964-1985), this text has as goal the understanding of the relations between acertain civil group and the policy in those years: the advertising agents. This choice happened because ispossible view them as intermediate between the government / business community (their customer) anda heterogeneous urban middle class (their main target public), on different points of view. They areowners of peculiar political representations and self-representations very elucidative about the positionsof an important piece of civil society across the policy world and the military dictatorship.

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Author Biography

  • Raquel Elisa Cartoce, Universidade de São Paulo. Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas

    Mestranda em História Social pela FFLCH-USP. Bacharela e Licenciada em História pela mesma instituição.

Published

2017-10-02

Issue

Section

Dossiê temático: 1964, 50 anos depois - perspectivas para uma história recente

How to Cite

Cartoce, R. E. (2017). A capa dourada dos anos de chumbo: apontamentos sobre as relações entre o setor publicitário e a ditadura militar brasileira. Revista Angelus Novus, 11, 33-52. https://doi.org/10.11606/ran.v0i0.98307